Bill Gates patenteaza injectorul cu plasma pentru masina ta
Viziunea lui Bill Gates este parte din cele mai multe computere, laptopuri, cărţi de pe net, şi chiar şi celulare care folosesc sistemul de operare Windows. Acum el vrea să reconceapă modul în care funcţionează maşina ta.
Astăzi mai devreme, un patent completat la biroul US Patent & Trademark a fost făcut disponibil pentru public, detaliind un motor electromagnetic care ar putea foarte bine să înlocuiască motorul cu combustibil tradiţional, pavând calea pentru automobilele eficiente energetic din viitor.
Printre cei zece inventatori numiţi în patent – de la Searete LLC, parte din Intellectual Ventures – este şi domnul Windows în persoană, William H. Gates, III, şi fostul ofiţer şef tehnologic de la Microsoft, Nathan Myhrvold. Grupul a completat cererea de patent în Octombrie 2007. Aşa cum spune patentul, motorul electromagnetic „ converteşte energia mecanică a unui piston în şi din energie electrică în timpul fiecărui ciclu al pistonului.” Totuşi, grupul a aplicat şi pentru două variante adiţionale ale conceptului: pistonul liber şi pistonul opus. În timp ce patentul celor trei pistoane foloseşte aceeaşi definiţie, motorului electromagnetic cu piston opus este definit ca un „motor ce include un cilindru cu două pistoane dispuse în interior ce pot aluneca, o valvă aranjată ca să primească reactantul în cilindru între cele două pistoane, şi un convertor operabil cu cel puţin un piston ca să convertească energia mecanică din piston în energie electrică.”
În timp ce patentul menţionează un reactant asta nu indică în mod necesar benzina folosită astăzi. Patentul vorbeşte despre un injector cu lichid reactant şi un carburator care va conduce mixtura reactantului la prima valvă a motorului. O altă notă interesantă este folosirea în patent a injectorului cu plasma, terminologie folosită larg în universul Star Trek. Dispozitivul – fie că este în forma unei bujii, catalizator sau a unui aprinzător de particule (şi asta se află acolo, sau injector cu plasmă – este un fel de declanşator de reacţie, un aprinzător electric configurat să iniţieze o reacţie chimică în reactantul dispus între primul piston şi partea închisă a primului cilindru; declanşatorul reacţie este localizat în partea de sus a cilindrului.”
Dar cum funcţionează acest motor de fapt? Motorul electromagnetic aparent nu are nevoie de pistoane alterante, ci mai degrabă de un set de pistoane cu electromagneţi ca să facă procesul de recuperare mai rapid. Cu magneţi la ambele capete. Pistonul este tras în jos şi în sus în cilindru. Odată ce pistonul atinge vârful şi se aprinde, este imediat tras înapoi în jos în cilindru de forţă magnetică, şi apoi repetă ciclul. După cum spune patentul, pistoanele pot folosi fie electromagneţi, magneţi permanenţi, sau un material susceptibil de magnetizare cum ar fi un centru de fier. Energia generată de declanşatorul de reacţie poate fi înmagazinată într-o baterie, capacitor, sau un sistem de management al energiei. Astea fiind spuse, este o şansă bună ca un automobil folosind acest tip de energie va funcţiona cu electricitate si va folosi o baterie reîncărcabilă.
Dacă motorul este capabil de a stoca energie aşa cum sugerează patentul, automobilul s-ar putea să nu aibă nevoie de un alternator. Asta s-ar putea să fie incorect, desigur, totuşi, nu greşim când spunem că Bill Gates vrea din nou să schimbe modul cum funcţionează lucrurile în viaţa de zi cu zi: prima dată cu DOS, apoi cu Windows iar acum cu motorul electromagnetic cu combustie.