Este Porsche o masina barbateasca ?
Cand Dr. Fredinand Porsche si-a deschis firma de design auto in 1931 nu a avut nici o intentie de a-si crea propriul brand. De fapt, el s-a multumit consultandu-se cu guvernul German in legatura cu produsele pentru mase, precum Volkswagen Beetle ( al carui design a fost creat de catre Porsche ). Beetle a inregistrat un succes enorm pe vremea aceea, iar Dr Ferdinand Porsche s-a gandit sa creeze o masina proprie, o masina orientata spre performanta si dedicata barbatilor. Primul Porsche a luat nastere in 1938 ( modelul 64 – inspirat mai mult de jumatate din VW Beetle ), si la putin timp design-ul si performantele masinilor Porsche au cucerit inimile barbatilor din lumea intreaga, si nu numai!
In ultimii 80 de ani, Porsche s-a bucurat de o pozitie de top in randul producatorilor de masini, fiind unul dintre cele mai recunoscute si respectate branduri auto din lume. Insa, in ultimul timp, imaginea Porsche a suferit putin, iar multi au spus ca masina Porsche nu mai reprezinta masina ideala pentru un barbat puternic.
Introducerea in 2002 a modelului Cayenne, creat in Stuttgart a fost o stralucire din partea lui Porsche. Apoi, cand Porsche a introdus Panamera, un sedan executiv, toata lumea a fost multumita. Asa ca, trebuie sa ne intrbam: Este Porsche inca o masina barbateasca? Daca ne gandim la toata flota, de la cel mai modest Boxer pana la Cayenne si la 911 Turbo, Porsche inca mai poate sa inspire dorinta printre femei, sa creeze gelozie printre prieteni si sa provoace soferii sa conduca la maxim pe pista? Este inca o masina care merita sa poarte insigna Dr Porsche ?
Pentru inceput, trebuie sa intelegem ceea ce face ca o masina sa fie barbateasca. Un algoritm perfect intre putere, pret, design, provocarea de a conduce si abilitatea de a inspira dorinta celor din jurul tau. Ne-am documentat foarte mult, am studiat foarte multe modele de masini Porsche si am ajuns la concluzia ca Porsche este inca o masina barbateasca!
Putere si pret
Porsche inseamna 911! Este masina care apare in mintea tuturor atunci cand auzim numele Porsche, este masina care a mentinut brand-ul Porsche in primele locuri din anul 1963, si este masina care se va afla tot timpul in top. Modelul 911 este aproape perfect, este scump, cu un pret care pleaca de la $77,800 in cea mai modesta echiapare, dar care merita fiecare cent. Este puternica, cea mai modesta motorizare oferind 345 cai putere iar cea mai puternica oferind 53. Dar dezbaterea aceasta despre Porsche are prea putine lucruri de-a face cu modelul 911, insa are totul de-a face cu restul modelelor fabricate de catre Porsche.
Dupa multi, introducerea lui Boxster a fost inceputul masculinizarii Porsche. A fost introdus in 1996, cu un motor care oferea doar 201 cai putere, si ajungea la 100 la ora in 7 secunde ( rezultat mai slab decat unele masini Volvo din acea vreme ), iar pretul era de doar $45,000. Cine isi doreste un astfel de Porsche, cand modelul 911 poate sa ajunga la 100 la ora in 4 secunde si costa de doua ori mai mult? ( ceea ce este un lucru bun, apropo! )
Pentru a fi barbateasca, o masina trebuie sa fie scumpa, dar in limitele decentei. In cazul modelului original Boxster, masina a fost mult prea slaba si costa prea mult, avand in vedere ca puteai cumpara alte masini similare, mult mai puternice si la jumatate din pretul lui Boxster. Primul Boxster a fost un model aiurea, iar lucrurile au inceput sa fie mai proaste, cel putin in ochii unora!
Cayenne, o masina care nu este sport deloc. Modelul Boxster a fost insultator, dar modelul Cayenne, un SUV cu 5 locuri a fost o adevarata blasfemie! Toate elementele pe care toti le-am indragit la Porsche in trecut au disparut. Jeremy Clarkson a spus odata ca a vazut infectii mai aratoase decat Porsche Cayenne.
Dar Cayenne este o masina barbateasca care ofera destula forta bruta, cu motorizari de la 300 de cai putere in sus pana la 500, cu capabilitati off-road. Pentru $45,000 iti poti cumpara modelul Cayenne basic, si vei avea un Porsche Cayenne, cu 300 de cai putere – noi spunem ca merita. Sau, daca vrei mai mult, mai pune inca $45,000 si cumpara Cayenne Turbo. Ambele modele Cayenne sunt masini barbatesti. Faptul ca iti poti baga toata masina in spate plus cainele si pisica.. nu mai conteaza!
In sfarsit, vom vorbi despre modelul Panamera, o masina venit ca un raspuns la modelul Quattroporte lansat de Maserati. Panamera a fost conceputa din start pentru fanii Porsche care pur si simplu nu isi pot inchipui o masina fara bancheta din spate, dar care vrea un Porsche cu garda la sol mai mica decat cea de pe Cayenne. Ca si Cayenne, Panamera vine cu o multitudine de optiuni in ceea ce priveste puterea si pretul. Panamera basic incepe de la $74,000, 300 cai putere iar cel mai scump model se situeaza pe la $150,000, 500 cai putere ( Panamera Turbo ).
Stil si placerea de a conduce!
Dan Neil, castigator al premiului Pulitzer a spus ” In mod ironic, determinarea companiei de a lansa modelul Panamera a concluzionat intr-o mare gresala: exteriorul. Daca veti studia foarte atent acest model, veti observa ca designerul Michael Maurer a luat fata si spatele modelului 911 si pur si simplu a conceput un sedan. Eu inteleg faptul ca acest lucru a fost facut pentru a da continuitate brandului, dar pentru numele lui Dumnezeu, acesta nu se poate numi un design!”
Dar, haideti sa vorbim acum despre felul in care se conduc aceste masini, si.. oare simtim o provocare atunci cand conducem una dintre aceste masini pe pista?
In cei 13 ani de cand este prezent pe piata, modelul Boxster a devenit tot mai bun. Mai multa putere, mai manevrabil si un design imbunatatit a facut ca Boxsterul sa fie prezent cam tot timpul in topuri.
Dar, pentru simplul fapt ca este una dintre cele mai manevrabile masini, nu inseamna ca ofera o adevarata provocare pe pista, de fapt, este putin cam nebarbateasca! Panamera si Cayenne intra in aceiasi categorie cu Boxster pe pista – ele pot fi controlate foarte bine de catre amatori. Este acest lucru barbatest? Nu, deloc, dar este admirabil.
Porsche modernizat!
Poate ca design-ul Porsche modern nu este atat de sexy ca in anii 1960, dar, pana la urma, marea majoritate a modelelor Porsche sunt inca masini barbatesti! Desigur, nu toata lumea este incantata de masinile Porsche cu 5 locuri, chiar daca sunt foarte usor de condus pe pista, dar trebuie sa precizam faptul ca Porsche ramane o masina care ofera putere destula, pret cam mare pentru majoritatea barbatilor si care atrage femeile.