YouTube blocheaza accesul utilizatorilor din UK la clipurile muzicale

YouTube UK va incepe sa blocheze accesul utilizatorilor britanici la „videoclipurile muzicale premium” dupa ce nu a putut sa ajunga la o intelegere cu asociatia Performing Rights Society (PRS) for Music. Cei de la YouTube afirma ca pretul negociat este prea mare, astfel costurile ar fi foarte mari, crescand odata cu fiecare noua accesare a unei melodii.
Patrick Walker de la YouTube a postat pe un blog ca PRS a cerut sume foarte mari de bani, “costurile sunt pur si simplu prohibitive, in ciuda faptului ca numarul de vizualizari a tot crescut, vom pierde sume semnificative de bani cu fiecare accesare a unui videoclip.”
Walker scrie:
“Am investit mult timp si efort incercand sa ne asiguram ca intreaga noastra comunitate poate gasi si in acelasi timp se bucura de muzica care le place, si avem parteneriate solide cu trei din cele patru mari Case de Discuri din lume, precum si multe marci independente. Dar drepturile de autor din muzica pot fi foarte complicate. De exemplu, pot exista mai multe drepturi de autor intr-un singur videoclip, controlate de catre diferite organizatii cu interese diferite.
Elementele vizuale si sunetul de inregistrare a unui videoclip, sunt de obicei detinute de o marca de inregistrare, in timp ce muzica si versurile piesei sunt detinute separate de unul sau mai multi editori de muzica. Acesti editori, fac parte din organizatii, numite societati de gestiune colectiva, care colecteaza taxele obligatorii in numele acestor editori.
In UK, am avut o licenta de la societatea de gestiune colectiva numita PRS for Music, pentru a face videoclipuri musicale oferite de partenerii nostri utilizatorilor din UK.”
Walker sustine ca ei inca lucreaza pentru PRS incercand sa gaseasca termini acceptati reciproc, “dar pana vom face acest lucru, vom bloca videoclipurile muzicale premium din UK care au fost furnizate sau revendicate de catre Casele de Discuri.
Aceasta operaţiune este rezultatul unei “decizii dureroase”, care a provocat “o mare dezamăgire” în rândul vizitatorilor YouTube.
Si, ca sa fie clar, aceasta nu este o problema cu Casele de Discuri, cu majoritatea avem relatii bune.”