Cei 9 creatori misteriosi din spatele celor mai mari jocuri din 2009
Posibil ca acestea sa nu fie nume cunoscute pentru gameri, dar aceste companii au talent, şi proiecte de profil înalt pentru a dovedi aceasta.
Următoarele nouă companii nu isi au numele inscriptionate pe cutiile de jocuri spre deosebire de Epic, Bungie, sau Rockstar, dar talentul lor le-a daruit unele dintre cele mai mari titluri de profil al anului 2009 şi mai departe. Aici sunt cei 9 creatori misteriosi din spatele celor mai mari jocuri din 2009 pe care i-am clasat, în ordinea anonimatului din studio şi de profilul lor de proiect.
9- Watchmen: The End is Nigh, Deadline Games
Daca esti un fan al shooterelor latino , atunci deadline games ar putea sa iti fie un nume cunoscut. Compania a creat Robert Rodriguez-esqe Total Overdose pentru console, în 2005, şi un port souped-up pentru PSP denumit Chili Con Carnage. Talentul creatorilor pentru acţiune brutala a condus-o sa obtina licenţa pentru unul din cele mai tari IP-uri din anul 2009, Watchmen. În timp ce jocul nu a primit o versiune de vânzare , actiunea dificila din Watchmen: The End is Nigh l-a facut indragit de multi fani. Probabil, vom apuca sa vedem mai multe proiecte Deadline în cadrul următoarei incarnari ale videourior din seriille de jocuri Watchmen, şi, sperăm pe mai târziu în misteriosul si stilatul Faith şi un .45, în prezent, suspendată din dezvoltare.
8- Splatterhouse, Bottlerocket Entertainment (partial)
Bottlerocket Entertainment a fost nascut sa faca adevarate jocuri sangeroase. Primul joc oficial al companiei a fost Rise of the Kasai, continuarea la Mark of Kri, care, la rândul său, a fost creat de mai mulţi membri din echipa Bottlerocket. De acolo, compania a obtinut o licenta de animatii pentru Xiaolin Showdown, care s-a comportat la fel de respectabil precum un Kids WB. Compania a revenit inapoi la orgiile de violenta cu Splatterhouse, la care societatea a lucrat mai mult de un an şi jumătate înainte ca editorul, Namco Bandai, sa ia inapoi licenta pentru titlu. S-a reportat ca Namco nu a aprobat progresul, în timp ce Bottlerocket sustinea ca Namco a fost stupid. Din fericire, Bottlerocket o asigurat o fundaţie solidă pentru Splatterhouse, care nu numai că duce la un mare joc, dar si la mai multe oportunităţi pentru această calitate de studio.
7- Ghostbusters, Terminal Reality
Terminal Reality, un studio de jocuri cu sediul în Lewisville, Texas fondat în 1994 de către programatorul sef şi fost angajat Microsoft, Mark Randel, era un omagiu la cea de-a 20-a aniversare a Ghostbusters: Jocul pentru PC, PlayStation 3 şi Xbox 360, folosind tehnologia de la multi-platformă Infernal Engine. Terminal Reality este cunoscut de asemenea pentru activitatea lor pe seria BloodRayne si Metal Slug Anthology pe langa alte 20 de jocuri. Studioul independent de jocuri se mandreste cu filosofia unei atmosfere medii, relaxata si ne-corporativa pentru a favoriza o munca de echipa distractiva, motivata si creativa. Poate aste doar o formula de care avem nevoie pentru a dobori inspaimantatoarele creaturi ecto- plasmice care vaneaza orasul New York.
6- I Am Alive, Darkworks (partial)
Darkworks a început în anul 1998 ca o mică echipă de persoane talentate , care a lucrat la Alone in the Dark: The New Nightmare. In prezent, personalul său este în continuare relativ mic, cu doar 100 de creatori de jocururi . Darkworks este încă un alt studio bazat pe crearea jocurilor cu sediul în Franţa a carui munca la jocul de groaza, de supravieţuire Cold Fear i-a condus la mai multa munca la jocul de supravietuire post-apocaliptic I Am Alive pentru PlayStation 3 şi Xbox 360. Ubisoft a luat titlul in-house, dar succesul lui Darkworks va fi recunoscut şi, sperăm, să conducă la mai mult de lucru.
5- Brutal Legend, Double Fine Productions
Double Fine Productions are doar un titlu in palmares-jocul criminal Psychonauts. Nu luati lipsa de titluri in palmares, ca o lipsa de experienţă, compania este condusa de către una din cele mai luminate minti din industrie ,Tim Schäfer. Schäfer şi multele sale cohorte de la Double Fine au lucrat la unele dintre cele mai creative jocuri din toate timpurile,cand era angajat la Lucasarts, inclusiv Day of the Tentacle si The Secret of Monkey Island. Acum, compania are un titlu demn de creativitatea sa în Brutal Legend, un joc de actiune cu tematica pe metal(muzica cred) avandu-l ca protagonist pe Jack Black, care arata la fel de minunat ca premiza sa. Nu lăsaţi divortul lui Activision de acest titlu sa va faca sa ezitati – firma pare sa se departeze de orice nu poate transforma într-o anuala fabrică de continuari.
4- inFamous, Sucker Punch Productions
Creatorul din spatele firmei inFamous a emis cu siguranta unele titluri de calitate. Doar nu asa cum v-aţi aştepta de la o companie care lucreaza la unul dintre cele mai mari crime-sims din această generaţie. Sucker Punch Productions este cunoscut mai ales pentru crearea seriilor de platforme Sly Cooper. Chiar daca seria nu a ajuns la înălţimile stabilite de Jak sau Ratchet, abilitatile companiei de a crea personaje memorabile si peisaje unice a convins aparent compania mamă Sony de a-i lasa sa creeze ambiţiosul inFamous, care vă permite să utilizati puteri alimentate de electricitate pentru a salva sau condamna un oras faramitat de crima. Noi ştim ca aceasta companie va incerca sa faca Sly Cooper un nume cunoscut cu PS3 şi PSP, repetări de serie, dar noi suntem recunoscători ca ei iau un scurt ocol în (sperăm) teritoriul M.
3- Heavy Rain, Quantic Dream
Quantic Dream este un studio de jocuri cu sediul în Franţa, cu câteva jocuri in palmares, dar nu cantitatea, ci calitatea conteaza. Luaţi, de exemplu, cel mai cunoscut joc al lor Indigo Prophecy – cunoscut de asemenea ca Fahrenheit – a carui utilizare interactiva a gameplay-ului cinematic a dus la o poveste non-lineara – care duce la decizii variate ce pot afecta diferitele rezultate din joc. Un alt joc important care da ocazia jucatorilor de a experimenta un mediu de lume deschisa este Omikron: The Nomad Soul, un joc publicat de EIDOS Interactive pentru PC si Dreamcast. Aceast dezvoltator de studio de profil mic ar putea avea in curand numele său pe harta mai ales cu viitoarea versiune de Heavy Rain. Din ceea ce am văzut până acum, uimitoarea grafica realista este cea mai impresionanta pe care am văzut-o pe PlayStation 3.
2- Dead Rising 2, Blue Castle Games
Originalul Dead Rising, creat in-house de CAPCOM Japonia, a fost, in mare parte, un succes. Cu toate acestea, compania a făcut perfect clar că doreste ca jocurile lor sa fie o atractie si mai mare pentru publicul american (de aici şi Gears of War-inspirand la rândul său, Resident Evil 5 ). Probabil din acest motiv societatea incredinteaza “alta” franciza de zombie unei companii cunoscută pentru cel mai mare ideal american- baseball-ul. Blue Castle Games bazat din Canada (Oops) are pana acum, trei jocuri in palmares, toate fiind diferite forme de hardball. Ele au început cu arcade de baseball in The Bigs, mutat pe tariful standard cu Major League Baseball 2K8, apoi au ajuns la un adanc SIM cu Major League Baseball Front Office Manager. Suntem nesiguri de modul în care această companie va reusi sa creeze un titlu de acţiune, dar cel putin stim ca noul protagonist va avea un mecanism foarte bun de lovire cu bata!
1- Punch-Out!!, Next Level Games
Ei ar putea să nu aibă acelaşi nivel de adoratie la nivel mondial (încă), dar în birourile GamePro, Next Level Games sunt cunoscuti drept zei in dezvoltarea jocurilor. Arcade-ul lor de fotbal din 2007 Mario Strikers Charged este încă jucat zi de zi în timpul pauzelor de pranz, mai bine de dupa doi ani de când a aterizat pe birourile noastre. Înainte de acesta, compania a creat GameCube’s Super Mario Strikers, şi intensul joc de hockey NHL Hitz Pro. Toate acestea au condus la cea mai mare creatie a companiei, cu jocul cel mai mare Wii al anului respectiv ajungand în mâinile studiourilor Vancouver. In orice caz, munca lor pe Punch Out a fost nimic scurt de un efort de knock-out.