Microsoft discuta strategia de branding a Proiectului Natal

Desi avem emotii in legatura cu strategia de branding a Proiectului Natal al companiei Microsoft – tine-ti minte ca este doar un nume de cod – costumele de la Redmond nu ne impartasesc grija. Asta se intampla pentru ca proiectul Natal este pe urmele lui Nintendo in mai multe sensuri decat usor-de-jucat si tehnologie bazata pe miscare, de asemenea, este copiata si strategia de branding a Nintendo.
In 11 mai 2004, presedintele Nintendo, Satoru Iwata, a vorbit despre „Nintendo Revolution” publicului prezent la E3, si, desi nu ne-a aratat comanda bazata pe miscare (pe care nu am vazut-o pentru inca alte 16 luni, pana la evenimentul TGS din 2005), ne-a promis „o experienta de joc fara precedent”. Revolution ar fi oferit „ceva ce nici o alta masina nu a oferit inainte”.
La doi ani dupa ce a anuntat pentru prima data lansarea „Revolution”, Nintendo a dezvaluit numele final al produsului chiar inainte de E3: Wii.
Cand l-am intrebat pe reprezentantul Microdoft, Robbie Bach, „cand vom putea inceta sa-i mai spunem Natal?” la un eveniment recent Open House, acesta nu a avut probleme sa compare strategia companiei cu cea folosita de Nintendo.
Bach a declarat: „Cand Nintendo a venit cu ideea numelui Wii, oamenii spuneau <O, e un nume cam prostesc si ciudat>.
Dar nu am mai auzit pe nimeni sa-l considere prostesc la o saptamana dupa anuntul numelui. Si deodata oamenii i-au spus pur si simplu Wii si au trecut mai departe”. Iar ceea ce este mai important, au trecut sa-l cumpere in masa.
La conferinta E3 din acest an, chiar dupa ce Microsoft a dezvaluit Natal, am auzit un mesaj similar de la Albert Pennello, directorul de marketing al Xbox. El a declarat pentru Joystiq: „Comunitatea gamer-ilor care acorda atentie conferintei E3 urmareste astfel de lucruri indeaproape, nu imi fac griji ca ar putea sa le confunde.
Tipii care chiar vor cumpara – consumatorul de masa, daca vrei, nu acorda atentie la astfel de lucruri – ei au un interval de atentie de 3 pana la 6 luni. Asa ca nu sunt deloc ingrijorat”.
Avand in vedere ca model rebranding-ul de succes (chiar daca neortodox) al lui Nintendo, Bach a spus: „Cred ca indiferent cum vom decide sa il numim pe Natal, aceasta va deveni rapid un nume”.
Luand in considerare zvonul unei lansari in toamna (cum a fost in cazul Wii) si cele „trei pana la sase luni de interval de atentie”, ne putem astepta sa aflam numele real al Proiectului Natal undeva in jurul conferintei E3 din acest an. Sau poate un pic mai devreme, cum a fost in cazul Wii.